Vitamín D - řešení, které hledáme

Může být vitamín D paprskem naděje, kterou potřebujeme? Jak epidemie postupuje, vědci z celého světa hledají řešení.

Když Fox News publikoval článek od amerického lékaře a prezident Centra pro kontrolu nemoci (CDC) Thomase R. Friedena, jasně to vysvětlil: „Zatím neexistuje důkaz, že vitamin D snižuje šance na onemocnění. Ale existuje naděje a užívání doplňků vitamínu D nemůže ublížit.”

Tajemství vitamínu D

Vitamín D je vitamín rozpustný v tucích, který často zmiňujeme jako rozhodující mikronutrient pro zdravé kosti, protože podporuje vstřebávání vápníku. Tento vitamín má však mnohem větší sílu.

Lidské tělo má v mnoha orgánech receptory vitamínu D, a proto vědci předpokládají, že vitamin D hraje mnohem větší a složitější roli, než jaká byla dosud prokázána.

Laboratorní studie ukazují, že vitamín D pomáhá kontrolovat infekce a snižuje zánět.

Thomas R. Frieden ve svém článku zdůraznil, že suplementace vitamínem D snižuje riziko respirační infekce a může omezit riziko virů, jako je chřipka.

Protože vitamín D reguluje produkci cytokinů, které mají negativní vliv na jiné buňky, chce věda zkoumat možnost minimalizace pravděpodobnosti infekce zvýšením hladin vitaminu D.

„Můžeme udělat spoustu věcí, abychom zlepšili naši odolnost vůči infekcím,” napsal Frieden. „Užívání multivitamínu, který obsahuje vitamín D nebo doplněk vitamínu D, pravděpodobně neublíží a mohl by pomoci.”

Síla Slunce, potraviny bohaté na vitamín D a doplňky stravy

Protože živé bytosti interně produkují (syntetizují) vitamín D pomocí slunečních ultrafialových paprsků, nazýváme jej také „vitamín slunce“. Existují však dvě formy vitamínu D – D2 a D3. První je produkován rostlinami (houbami) a druhý zvířaty - tedy i lidmi.

Ti, kteří jedí maso a živočišné produkty, automaticky dostanou malou dávku vitamínu z potravy. Vegani se však musí spoléhat na vlastní produkci během pobytu na slunci.

Statistiky však ukazují, že nedostatek vitamínu D je celosvětově velmi běžný. Mezi postižené patří většinou:

  • lidé, kterí hodně času tráví uvnitř,
  • lidé, kteří se příliš nevystavují slunci,
  • lidé s tmavou kůží,
  • lidé, kteří nekonzumují dostatečné množství potravin bohatých na vitamín D.

Odhaduje se, že na celém světě má asi 1 miliarda lidí nedostatečné hladiny vitamínu D v krvi.

To je důvod, proč lékaři z celého světa nikdy neřeknou NE vitamínu D3. Ale stejně jako u jiných doplňků stravy je nejlepší užívat je pospolu se zdravou stravou a zdravým životním stylem.

Potraviny bohaté na vitamín D:

  • Mastné ryby
  • Hovězí játra
  • Sýry
  • Žloutek
  • Produkty obohacené vitamínem D (jako některé obiloviny, mléko, pomerančový džus atd.)

Jak získat maximum ze slunce:

  • Pobyt na slunci každý den, 10-30 minut
  • Nejlépe v poledne (když je slunce silnější)
  • Dilema: Opalovací krém a silnější oblečení zabraňují UV záření a tím mohou snižovat hladinu vitamínu D. Dlouhodobý pobyt na slunci bez ochrany se však nedoporučuje!

Kolik vitamínu D užívat?

  • Pro optimální účinek se doporučuje 2000 IU (50 μg).
  • Celkový příjem vitamínu D by něměl přesáhnout 4000 IU

Vyzkoušejte alespoň po dobu 30 dní

Snižte svou šanci na deficit vitamínu D a vyzkoušejte náš All In A Day Vitamín D s 4000 IU vitamínu D3 na jednu dávku a podpořte svůj imunitní systém. Nyní ve výhodné nabídce!